طراحی و ساخت لوگو : معرفی ۶ منبع دانلود لوگوهای رایگان و جذاب

این بار در قسمت چهارم از این آموزش سریالی قصد داریم به معرفی انواع لوگو و مزایا و معایب هر یک به طور مفصل بپردازیم. اگر شما هم تازه کار هستید و قصد دارید که از لوگوهای مفهومی برای برند خود ایتفاده کنید، توصیه ما این است که ابتدا از لوگویی استفاده کنید که سیمبل و یا نوشتهای مرتبط با نام شرکتتان داشته باشد. سبکهای Fun و نامتعارف برای برندهایی که مخاطب جوان (یا اهل هیجان و تفریح) دارند، انتخاب مناسبی است. ج- رنگ: در انتخاب رنگ لوگو از تناسب میان رنگ آبی با مفاهیم ارزشی انجمن مانند صلح، هارمونی، وحدت، اعتماد، حقیقت، امنیت و اعتماد وام گرفته شده است.

در بخش نوشتاری لوگوی انجمن، اسم کامل انجمن به دو زبان فارسی و انگلیسی در بخش زیر تصویر درج شده است. این لوگو از دو بخش مجزای نوشتاری و تصویری ساخته شده و کاملا همه نیازها رو برطرف میکنه. مثل لوگو های تصویری لوگوی انتزاعی هم خیلی تاثیر گذاره و برخلاف لوگوی تصویری نیاز نیست از یه تصویر شاخص استفاده بشه و به شما اجازه میده که تصویری رو طراحی کنین که کاملا منحصر به فرده . در ادامه هر یک از این دستهها را با هم بررسی میکنیم.

در معرفی انواع لوگو این لوگوها معنای مفهومی داشته و کمتر معنای نمادین آن مد نظر است. به همین دلیل اگر تمایل دارید که تصویر لوگوی شما مفهومی باشد بایستی در انتخاب خود دقت داشته باشید چراکه مخاطبان آن را با نام تجاری برند شما مرتبط میدهند. نشانهها قدیمیترین انواع لوگو در گرافیک هستند که متن، نماد یا تصاویر را در داخل یک شکل هندسی نشان میدهند و این قدرت را دارد که سبکی سنتی به برند شما ببخشد.

با استفاده از این لوگو میتوان برند تجاری را از طریق یک تصویر یا نماد ساده نشان داد. به طور کلی میتوان لوگوها را میتوان از نظر بصری و نوع عناصری که در طراحی آنها استفاده شده، در چند نوع تقسیمبندی کرد. با اطلاع از اینکه کدام یک از لوگوها موفق شدند و دلیل موفق شدن آنها چیست، میتوانید عوامل مؤثر در خوب شدن یک لوگو را بشناسید. از بین قدرتمندترینها در معرفی انواع لوگو،میتوان به لوگوتایپها اشاره کرد که به عنوان wordmark نیز آنها را میشناسند.

دیدگاهتان را بنویسید